شعار سال
 
 شهین باهر
دکتر ایرج شهین باهر
شهردار کلانشهر تبریز 
 
 عزتی
 دکتر محمد عزتی
معاون شهرسازی ومعماری
 
 شهرسازی
 
 راهنمای ارسال گزارشات مرحله ای

 
 دستورالعمل نماهای شهری
 
 تصدیق گواهی
 
تاریخ : سه شنبه 18 تير 1398     |     کد : 454

معاون شهرسازی و معماری خبرداد: شروع خدمات ثبت درخواست و پیگیری غیرحضوری همه مجوزهای شهرسازی به صورت اینترنتی

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز خبرداد: در راستای سیاست ها و اهداف کلان شهرداری تبریز و همسو با برنامه های دولت الکترونیک، سامانه شهروندسپاری که تمامی درخواستهای شهرسازی را تحت پوشش قرار می دهد، راه اندازی می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز خبرداد: در راستای سیاستها و اهداف کلان شهرداری تبریز و همسو با برنامه های دولت الکترونیک، سامانه شهروندسپاری که تمامی درخواستهای شهرسازی را تحت پوشش قرار می دهد، راه اندازی میشود. 

دکتر عزتی گفت: به همت کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری کلانشهر تبریز، سامانه شهروندسپاری خدمات شهرسازی به عنوان شیوه‌ای نوین در استفاده از فناوری‌های روز که امکان ثبت درخواست غیرحضوری تمامی خدمات حوزه شهرسازی را تحت پوشش قرار میدهد، درشهرداری منطقه 9 شهرداری تبریز به صورت پایلوت راه اندازی میشود.

وی افزود: این سامانه جهت حذف مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری جهت تشکیل پرونده و یا پیگیری آن بوده و در آن، ثبت درخواست که در روش‌های سنتی به وسیله‌ی کارمندان شهرداری انجام می‌گرفت، به خود شهروندان سپرده شده است؛ ایشان با بیان اینکه همه مالکان می‌توانند پس از ثبت نام دراین سامانه، نسبت به ورود اطلاعات کامل مالکیتی و ملکی خود اقدام و زمان بازدید از ملک را تعیین و پیشنهاد نمایند، اظهارداشتند: دیگر نیازی به مراجعه حضوری شهروندان به شهرداری جهت ثبت درخواست و پیگیری پرونده نبوده و برای استفاده از آن نیاز به تخصص خاصی نیست.

معاون شهرسازی و معماری ادامه داد: سرویس نرم افزاری سامانه توسط همکاران سازمان فناوری شهرداری تبریز انجام شده و برای راه اندازی آن توسط کارشناسان معاونت شهرسازی و معماری و سازمان در طول ۲ سال اخیر، نسبت به اصلاح و شفاف سازی فرایندها، تعریف چرخه ها، دسترسی های سیستمی، امکان ثبت اطلاعات هویتی و ملکی و بارگذاری مدارک مورد نیاز برای تمامی مجوزهای شهرسازی ساعتها کار کارشناسی صورت گرفته است. 

خاطر نشان میسازد: پیش از این نیز معاونت شهرسازی و معماری اقداماتی را در زمینه هوشمندسازی خدمات شهرسازی از جمله «استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی»، «آرشیو الکترونیکی بیش از 12 میلون برگ از سوابق شهرسازی شهروندان»، «ایجاد بانک اطلاعاتی نقشه ها و ضوابط مصوب بصورت یکپارچه و مکانیزه و بارگذاری آن در سیستم»، «محاسبات خودکار ضوابط شهرسازی و عوارض»، «راه اندازی سامانه آنلاین گزارشات مرحله ای مهندسین ناظر»، «ثبت و ارسال رای صادره در سیستم جهت استفاده شهروندان و ارسال پیامک رای صادره به مالک به صورت همزمان با جلسه کمیسیون ماده 100»، «مشاهده و تصدیق مجوزهای صادره شهرسازی در سامانه خدمات شهروندان» و... شروع کرده و این فرایند همچنان ادامه دارد.


ساناز نجدپور